Programma

Praktijkcase

Onze HRM-omgeving openen met API's

Van een " walled garden" tot een open ecosysteem. We stellen onze HRM-oplossing open om integraties mogelijk te maken. Bram neemt je in deze lezing mee in het proces dat Visma doorlopen heeft. Hij zal in gaan op hoe gemakkelijk het is om een API te maken en hoe moeilijk het is om er een product van te maken. Welke invloed had GDPR op hun plannen?

Praktijkcase

Duxxie - van leeg vel papier tot draaiend zorgplatform in 115 werkdagen

Halverwege 2016 is het verhaal van Duxxie ontstaan vanuit het inzicht dat het regelen van hulpmiddelen voor de zorg thuis onoverzichtelijk en tijdrovend is. Met een leeg vel papier is een team gestart om 115 werkdagen later een MVP te lanceren en de groei te starten. Doel: dé startplek voor de zorg thuis te worden en tijd besparen voor de zorg. Nu, ruim 2,5 jaar na de eerste start, is Duxxie een steeds bekendere naam aan het worden in het domein van de thuiszorgprofessionals. Ruim 7.000 zorgprofessionals gebruiken het platform om bij meer dan 34 leveranciers voor hun cliënten de hulp- en hulpmiddelen te regelen. Ook vinden steeds meer consumenten rechtstreeks de weg naar Duxxie. Een platform neerzetten met deze snelheid kan niet zonder een goed doordachte aanpak en architectuur. Duidelijke keuzes wat zelf gemaakt of o.a. met behulp van API’s aan elkaar gesmeed wordt.

Praktijkcase

Platform in de zorg: geleerde lessen van BeterDichtbij | snel ontwikkelen, lanceren en leren met API’s in een bestaande sector

De consument zoekt eenvoudig contact en service, ook in de zorgsector. De nieuwe digitale dienst BeterDichtbij maakt dit mogelijk, als initiatief van en vóór de zorgsector. BeterDichtbij gaat uit van ‘de kracht van de relatie’, de relatie tussen consumenten en hun zorgverleners. Eenvoudig (en veilig) contact is hierbij de basis. Het toepassen van API’s biedt BeterDichtbij de kans om snel nieuwe diensten toe te voegen. Zo worden reeds API’s gebruikt van KPN (voor beeldbellen), Thuisarts.nl en Apotheek.nl. Hoewel BeterDichtbij nog maar 2,5 jaar bestaat, zijn al 25 ziekenhuizen en meerdere huisartsenpraktijken aangesloten. Hoe creëer je kansen voor een nieuw platform? Op welke manier selecteert BeterDichtbij de juiste (API) partners voor samenwerking? Hoe gaan klanten met een nieuwe service als BeterDichtbij om, en bewerkstellig je snelle groei in een sector waar digitaal nog niet de norm is?

Praktijkcase

The story about our Retailer API

De Retailer API is een publieke API voor partners die producten willen verkopen op het bol.com platform. Maar hoe is deze opgezet, waar houden zij rekening mee, hoe gaat bol.com om met versionering en hoe zorgen zij dat alle teams in hun landschap zich houden aan de regels die nodig zijn om een externe API voor langere tijd stabiel te houden.

No business without API’s

Traditionele business modellen zoals we die vandaag de dag toch nog veelal kennen waarbij de complete customer journey van lead tot sale en afhandeling door dezelfde partij worden uitgevoerd worden langzaam aan aangevallen door nieuwe modellen. De tijd van platformen en ecosystemen is aangebroken, waarbij een ieder bedrijf een plek in de waarde keten probeert te verwerven. Ook vanuit een innovatieperspectief is het onvermijdbaar om nieuwe proposities op basis van verschillende services op te zetten.